La Scuola / The Mission

>>EN
Il Lucania Film Festival, nei suoi primi 17 anni, ha coinvolto numerosi registi, sceneggiatori, montatori, produttori e film maker in una moltitudine di partnership per la redazione, organizzazione, realizzazione e condivisione di tantissimi progetti cinematografici. L’obiettivo è la formazione del grande pubblico e di target molto specifici come il mondo della Scuola, dell’Università e di altri stakeholder del mondo delle Istituzioni, del Cinema, del Sociale e della Cultura.

Ora più che mai, c’è la voglia e la determinazione di formalizzare e rendere sistemiche queste preziose esperienze, grazie all’apporto di nuovi partner (Cna Cinema Basilicata) e di storici compagni di viaggio (tantissimi!) che con noi vogliono realizzare una piattaforma sostenibile, flessibile, capace di rispondere ai fabbisogni reali di chi desidera conoscere, approfondire o aggiornare il proprio profilo professionale nel settore del Cinema.

Le offerte saranno “tagliate” per pertinenza produttiva, linguistica, tecnologica e artistica. Un organico composto da professionisti del settore, con alte capacità didattiche, metterà a disposizione il proprio know-how e la propria esperienza per costruire percorsi in grado di fondere il piano teorico, letterario, estetico, con quello tecnico e pratico.

La MLFS, grazie alla molteplice diversità dei profili degli organizzatori, potrà mettere a disposizione un ricco sistema di relazioni a livello nazionale, europeo e internazionale, garantendo ai propri fruitori interconnessioni con il mercato, con festival internazionali, scuole di cinema, film commission, produzioni cinematografiche, università, accademie, ecc.

Le attività saranno ubicate in prestigiosi contenitori culturali nella città di Matera – Capitale Europea della Cultura 2019.

Comitato Tecnico- MLFS: Silvia Scola (sceneggiatrice, vicepresidente Anac), Manuela Gieri (docente di Cinema all’Unibas), Nicola Ragone (regista), Fabio Morici (attore/autore).

>>>Corsi, Workshop (Aperti)

|||

The Matera-Lucania Film Festival, in its first 17 years, involved several directors, screenwriters, editors, producers and film makers in just as many partnerships for the writing, organization, realization and sharing of a great deal of cinematographic projects. The aim is the education of the general public as well as specific targets, such as the school, the university and other stakeholders belonging to the world of institutions, cinema, society and culture.

Now more than ever, the wish and determination to formalize and make these precious experiences systemic are strong, thanks to the contribution of new partners (Can Cinema Basilicata) and old travel companions (there are so many of them!). They want to create with us a sustainable and flexible platform, in order to satisfy the real needs of whoever wants to know, enhance or update his professional profile in the cinema industry.

The name of the project is Matera-Lucania Film School – LFS (name also used in the project Shortlist Cultura 2015).

The offers will be based on their productive, linguistic, technologic and artistic pertinence.

A staff composed of professionals in the field, highly competent in teaching, will share with you their know-how and their experience to build pathways blending the theoretical, literary and aesthetic elements with the technical and practical ones.

The LFS, thanks to the variety in the profiles of its organizers, will make available a rich system of contacts on a national, European and international scale, guaranteeing to its users interconnections with the market, with international festivals, film schools, film commissions, film productions, universities, academies etcetera.

The activities will be held in important cultural locations in Matera, European Capital of Culture 2019.

>>>Course, Workshop (Operating)

MLFS Technical Committee: Silvia Scola (screenwriter, vice president of Anac), Manuela Gieri (teacher of Cinema at Unibas), Nicola Ragone (director), Fabio Morici (actor/author).

Partner:  Anac (Associazione Nazionale Autori Cinematografici), Cna Cinema Basilicata, Fondazione Le Monacelle, Aracnea, LagoFilmFest