BENEATH WHICH RIVERS FLOW di/by Ali Yahya
Iraq | 16 min | 2024
Synopsis:
Nelle paludi del sud dell’Iraq, Ibrahim affronta un collasso ambientale che mette in pericolo il suo stile di vita e il suo unico compagno, un bufalo.
In the marshlands of southern Iraq, Ibrahim faces an environmental collapse that endangers his way of life and his only companion, a buffalo.
DREAM CAR WASH di/by Edoardo Brighenti
UK | 13 min | 2024
Synopsis:
Dream Car Wash è la storia di Sara, una ragazza italo-iraniana a Londra, che affronta le sfide quotidiane del suo lavoro in un autolavaggio. Tra routine monotone e incontri fugaci, dentro di lei cresce il sogno di diventare una ballerina professionista, in attesa di essere espresso.
Dream Car Wash is the story of Sara, an Italian-Iranian girl in London, who faces the daily challenges of her job at a car wash. Amid the monotonous routines and fleeting encounters, her dream of becoming a professional dancer grows within her, waiting to be expressed.
EKSI BIR di/by Ömer Ferhat Özmen
Turkey | 15 min | 2024
Synopsis:
Enver è infastidito dal cattivo odore nel suo palazzo e crede che la colpa sia dei nuovi inquilini nel seminterrato. Inizia a raccogliere firme da tutti i residenti per farli mandare via.
Enver is bothered by the bad smell in his building and believes the new tenants in the basement are to blame. He begins collecting signatures from all the residents to have them removed.
HAPPY SNAPS di/by Tyro Heath
UK | 12 min | 2024
Synopsis:
Sull’isola di Sheppey, due ragazzi trascorrono il loro ultimo giorno insieme. I loro momenti vengono catturati dalla videocamera di Gabriel, che vive con la paralisi cerebrale. Ma col passare del tempo, la paura del futuro comincia a proiettare un’ombra sulla loro amicizia.
On the Isle of Sheppey, two boys spend their last day together. Their moments are captured by Gabriel’s camera, who lives with cerebral palsy. But as time goes by, fear of the future begins to cast a shadow over their friendship.
MY MOTHER IS A COW di/by Moara Passoni
Brazil | 15 min | 2024
Synopsis:
Affidata alle cure di sua zia in un ranch di famiglia ai margini delle ardenti zone umide brasiliane, la dodicenne Mia è disperata per il bisogno dell’amore materno – ma in questo mondo naturale instabile, con la minaccia imminente di un giaguaro mortale che incombe sulla famiglia, l’amore arriva in una forma inaspettata.
Left in her aunt’s care on a family ranch at the edge of the burning Brazilian wetland, 12-year-old Mia is desperate for the touch of her mother’s love – but in this volatile natural world, with the impending threat of a deadly Jaguar consuming the family, love comes in unexpected form.
PRECIPICE di/by Semyon Gritsai
Uzbekistan | 25 min | 2024
Synopsis:
Dopo una lunga assenza, una donna di città torna nel villaggio natale per il funerale del padre. Ciò che inizia come un mesto ritorno a casa si trasforma in un viaggio emotivo di riscoperta, mentre si riconnette con gli abitanti del luogo e svela le profondità della propria identità.
After a prolonged absence, a city woman returns to her hometown native village for her father’s funeral. What begins as a somber homecoming transforms into an emotional journey of rediscovery, as she reconnects with the locals and unravels the depths of her own identity.
RECURRENCE di/by Ali Alizadeh
Azerbajan | 15 min | 2024
Synopsis:
Alcune mucche sono scappate da un cottage. Il giorno dopo, un pianeta si avvicina alla Terra. Il proprietario del cottage, preso dalla paura, abbandona il figlio disabile e fugge. Poi le mucche tornano al cottage.
Some cows ran away from a cottage. The next day, a planet approaches the earth. the owner of the cottage leaves his crippled son out of fear and runs away. Then the cows return to the cottage.
SHAKHE NABAT di/by Ahmad Seyedkeshmiri
Iran | 15 min | 2025
Synopsis:
SHAKHENABAT, insieme al suo agnello, è l’amico e compagno costante della bambina. In una società tradizionale, una bambina è condannata a vivere la vita che altri hanno deciso per lei. In questa società, tutti sono vittime.
SHAKHENABAT, along with his lamb, is the girl’s constant friend and companion. In a traditional society, a girl child is condemned to live the life that others have set for her. Everyone is a victim in this society.
26a Lucania Film Festival · Pisticci · Matera · Southern Italy








